|
||
Hasbelkaderlik Teorisi | ||
Süleyman PEKİN | ||
suleymanpekin@gmail.com | ||
* İnsanın imtihanı yeryüzü öğrenciliğidir. Bazı görevlere geliş veya seçiliş öğrenciliğin sınavlarından. Ki aldığın notlarla değerlendirilir öğreniş sürecin. * Aslında birinin bir makama gelmesi/getirilmesi, imkânlarla buluşması/buluşturulması yahut ömrünün bereketlenmesi/bereketlendirilmesi kişinin ayrıca sınava sokulmasıdır. Kendine ve insanlığın ahlâki ilkelerine ihanet etmeyen sınıfı/sınavı geçer. Makama yada imkâna çakılan - kalan kaybeder. Kazandığı tek şey kaybının baş döndüren derinliğidir. Ve insanın en büyük kaybı kaybettiğini bilememesidir. ŞİRK TRAFİĞİNDE SEYREDEN ARAÇ SAHİPLERİNE * Şirk, insandaki kişilik bölünmesidir. * Tevhid, şahsiyetin tekilleşmesidir. * Ortak tanrılar ve aracılar tek kişiliğe tutunamayanların işidir, çoklu kişiliktir. Karakterin farklı yüzleri, şirk unsurlarıyla temayüz eder. * İlkeleri bulmak Allah’ı bulmaktır. İlkeleri kavramsallaştırmak Allah’a ulaşmaktır. * İlke yaklaştırır, varlığı kaynağa taşır. * İlkesizlik, hayvanîlik ve bitkiliktir. * Evreni çözmek; hak, adalet, ölçü, sevgi, dostluk vb. değerlerle mümkündür. * İnsan ne kadar âdil olursa o kadar Allah’tanlaşır/tümleşir; ne kadar iyi, ne kadar merhametli, ne kadar vefalı, ne kadar sözüne sâdık, ne kadar güvenilir vs. olursa o kadar Allah’a yani tümevarır. AKIL DA BİR PEYGAMBERDİR * İnsanın aklının kapasitesi belki Tanrı’yı ihata etmeye yetmez. O’nu bırak, O’nun varlık şemsiyesini, evren organizasyonunu, hayat algoritmasını bile tamamen kavramaya yetersiz de kalabilir. Fakat bu da bir akletmedir. * Doğrusu biz böyle bir Allah’a inanıyoruz ve O’nun âyetleri / delilleri üzerinden O’nu yahut O’nun organizasyonunu fehmediyor yada en azından fikretmeye çalışıyoruz. * Ya sizin Allah’ınız kim? Yerel veya bölgesel bir Allah mı? Sadece Müslümanlara hizmet veren yahut sadece Türk ırkına hizmetkâr bir Allah mı? Yoksa tarikatınıza, cemaatinize mi özel? En kötüsü; pirinizin, şeyhinizin, gavsınızın sihirli lambasındaki cin mi? Alâaddin’in aparatı ve Allah’ı, sihirbazın şapkası ve tavşanı mıdır? * Kaderin akletme şeklindir, düşünme sistemindir. Ki aynı zamanda da karakterindir. HAYAT FARKINDALIK BESTESİDİR * Evrenle uyum içinde varlığı anlamlandırmaktır mesele; yaşam döngüsü ise görsel güftesi. * Ve insana tek bir türküden sorulacak. * Farkılıklarla savaş, yeldeğirmenleriyle savaştır; heyulamsı bir savaş. * Tek tip’çi cehalet, fıtrata hatta hilkate düşmanlıktır. * Muntazam çeşitlilik içre kaotik ve metodik bir içkinlik / iç güveyliği tüm hikâyemiz. |
||
Etiketler: Hasbelkaderlik, , Teorisi, , |
|
Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.